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Frage zum Akku


frailey91

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Hallo an alle, ich habe eine Frage zum Upgrade meine Batterie. Im Moment habe ich die ES 900 Supersport von Elektroskate, die die 14 amp 36-Volt-Batterie LiFePO4 hat.

 

Auch wenn mein Board hat eine gute Auswahl auf eine Ladung, würde Ich mag ein bisschen mehr zu bekommen, daher war ich über das Ersetzen des 14 amp 36-Volt-Batterie entweder mit einem 15 Ampere 48 Volt oder 20 Ampere 48 Volt Batterie LiFePO4 denken - es sieht aus, als wenn dies größere Batterie würde immer noch in meinem Akku-Box passen.

 

Meine Frage an Sie ist: Wird einer dieser größeren Batterien arbeiten OK oder sicher mit meinem 900-Watt-Motor? Ich will nicht, etwas zu verbrennen, und ich erinnere mich, die ES 900 Supersport, so dass ich denke, meine einzige Sorge wäre das Kontrollkästchen sein, es kann die zusätzliche Leistung? Ich schrieb eine E-Mail an Andrew am Elektroskate aber noch nicht wieder so, ich möchte Sie bitten, Smart Gentlement dachte hören

 

dank

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Hello Frailey and a merry christmas to you. :D

 

The motor can even take 72V without real problems, as long as the amperes are limited by the controller (else they'll melt down through the combination of high voltage * high amperes = high loss = Heat.

 

The older controllers which were used in the ESN600 and 800 (and some ES 900 as well, if I saw those images correctly - but that does not mean you necessarily have the same controller) had a limit of almost 44V (charge end voltage) which the logic voltage DC-DC-converter with some fat resistors coupled in front did (often - not always as it was rated much lower in reality and the construction was made just to save some pennies...) survive.

 

If you replaced this part with a higher voltage compatible one, the capacitors set the limit of voltage.

 

Or the MosFETs - but those were often higher labeled than the caps.

 

An 48V LiFePO4 Pack consists of 15-16 serial connected cells, depending on how the factory counts.

 

This means around 58V charge end voltage - probably too high for several used components (they differ, even the FETs and Caps are different sometimes).

 

As long as all components are able to work/withstand with the desired voltage, there are no problems.

 

Much regards,

 

Wolf

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Wolf - Dank für die sehr schnelle Antwort!

 

Eine weitere Frage an Sie: derzeit mein Board zu Spitze bei etwa 21 bis 22 mph, was in Ordnung auf den Radwegen ist jedoch habe ich auch auf der offenen Straße zu Zeiten fahren, wenn kein Verkehr ist, und möchte ein wenig mehr nach oben Endgeschwindigkeit, wenn möglich. Die 900-Watt-Motor fühlt sich genug Energie zu gehen viel schneller als die 22 Stundenmeilen oberen Ende, aber ich denke, es ist ein Getriebe Problem hat, wird die Höchstgeschwindigkeit durch die Verzahnung und nicht die Macht begrenzt. Auf der Straße Wege 22 Stundenmeilen scheint sehr langsam, würde Ich mag die Fähigkeit, mindestens 25 mph oder höher schlagen, wenn es nötig haben, im Moment kann ich nicht einmal mit einem vollständig aufgeladenen Akku.

 

Ich nehme an, die Änderung der Gang cog am Motor selbst oder das Ändern der Antriebsrad würde mir erlauben, um die Endgeschwindigkeit zu erhöhen, aber dann ein anderes Riemengröße erforderlich wäre. Das Problem ist, ich weiß nicht, wo man solche Teile zu finden, haben Sie eine Website, die Sie empfehlen die Suche nach diesen Teilen oder vielleicht ein anderer Motor dies bereits ausgerichtet anders?

 

nochmal danke für Ihre Antwort und frohe Weihnachten!

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Hello Frailey,

 

about the motor: the "600W" motor can reach with the streetboard construction 35-40 km/h in the flat, the 900W motor should easily reach 50 km/h (~31 mph).

 

The problem lies in the combination of a pretty dumb controller, which has no "virtual rpm control", this means it has a physical maximum rpm which you can't control softwareside.

 

Usually RC-controllers offer a more-or-less freely configurable rpm amount, which is also depending on the input voltage (same goes for the ES controllers, but they are not configurable by the user).

 

This means, that the motor pole amount/winding technology and the input voltage are more or less the only ways to affect the MOTOR rpm directly, even as the controller itself COULD, if configurable, spin it much higher (just with less torque, logically).

 

So the only real way to change the final speed (but suffer some break-in for the acceleration and hill climb possibility, even as this might not have a bit effect, as you already use the 900W motor which has a higher torque amount available) is indeed the cog wheel/belt change.

 

If you select an slightly bigger motor cog wheel/belt wheel, probably you can even replace the motor mounting bracket so it has enough play for the old belt to work.

 

But all those cog wheels are "industry materials and suppliers", means you have to modify them (some less, some more) with a lathe/mill to fit.

 

There is no known (to me) supplier of "different cog wheels which fit the ES motors and mounting brackets as they are". ES or better the asia factory supplied two different motor cog wheels for the ES 600 & ES 800, where the ES 800 motor cogwheel was slightly smaller and the drivewheel-cogwheel alot bigger than for the ES 600.

 

This is the result of the bigger tires which need another translation of the motor spinning amount. But I didn't notice a bigger motor cog wheel in their models.

 

Much regards,

 

Wolf

 

Edit: A great high quality (but expensive) source of the parts is

Externe Links nur für Mitglieder sichtbar
- but like I said, they probably don't fit as they are, you have to modify them all.

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